5 Kepulauan Rahsia di Malaysia yang Menawarkan Keamanan dan Ketenangan

Apabila sebuah tempat menjadi pusat pelancongan yang popular, terdapat dua atribut yang dapat dengan mudah dikaitkan dengannya. Perkara pertama ialah tempat yang unik dan indah yang menawarkan pengalaman perjalanan hebat untuk orang yang melawatnya. Ia boleh untuk apa-apa keistimewaan yang membuat tempat menonjol dalam liga yang berbeza. Ini boleh berbeza-beza sama ada ia adalah penampakan visual yang menarik, keindahan landskap yang jelas, kekayaan kepelbagaian biologi, teka-teki pembangunan manusia atau beberapa peluang yang menggembirakan.
Perkara kedua yang anda dapat dengan mudah meneka tentang tempat tanpa salah adalah bahawa ia akan menjadi sesak oleh manusia. Industri pelancongan yang pesat sentiasa berubah menjadi hab besar penduduk kerana peningkatan bilangan pelancong dan seluruh pasaran yang ditubuhkan untuk memanfaatkan peluang perniagaan yang dicipta oleh Pelancong. Malaysia adalah salah satu tempat yang mempunyai kecantikan yang besar dan orang ramai yang bersemangat untuk melengkapinya. Ini menjadikannya sangat teragak-agak untuk orang-orang yang ingin menerokai keindahan tempat tetapi ingin melakukannya dengan minda yang tenang dan damai. Syukurlah, Malaysia mempunyai tempat-tempat di mana anda boleh menghindari orang ramai dan menikmati tempat-tempat yang indah dalam suasana santai dan selesa dari kekacauan yang dibuat di destinasi pelancongan yang popular. Jadi hanya menempah penerbangan ke Malaysia menggunakan Hotels.com Promo code dan lawati 5 destinasi pulau ini di mana anda dapat menikmati keindahan Malaysia dalam ketenangan semasa perjalanan.

Pangkor Island

pangkor island

Apabila anda ingin melawat tempat yang tidak dikelilingi oleh pelancong, Pulau Pangkor adalah nama pertama yang sepatutnya berada di senarai tempat anda untuk dikunjungi. Pulau ini terletak di perairan lorong pada jarak yang jauh dari pantai Perak. Ia mempunyai kepelbagaian pelbagai lokasi semulajadi eksotik seperti pantai pasir putih yang kosong, hutan hijau yang padat dan subur, tasik air tawar yang bersih dan air terjun yang memukau. Anda juga boleh menemui pelbagai jenis Hornbills yang jarang terdapat di pulau ini. Terdapat juga kubu Belanda abad ke-18 di Pulau.

Pulau Gemia

perhentian islands

Nama pulau ini secara harfiah diterjemahkan ke dalam 'Island Gem' dalam bahasa Inggeris yang sepatutnya mencukupi untuk menunjukkan penawaran mewah pulau ini. Pantai-pantai eksotik bersama-sama dengan pokok palma dengan hutan hujan di pedalaman. Pulau ini tidak mempunyai pelancong dan ada peluang paling jarang yang mungkin anda dapat temui di pulau ini. Pulau ini juga mempunyai resort yang sangat mewah yang anda boleh menempah menggunakannya expedia discount code Ini adalah permata tersembunyi yang mutlak walaupun kebanyakan orang asli Malaysia tidak mempunyai petunjuk.

Pom Pom Island

f71rwm

Pulau ini adalah saudara perempuan sepupu di Pulau Sipidan yang kelihatannya merupakan salah satu destinasi Pelancongan yang paling terkenal terutama dikenali sebagai tempat menyelam. Sedang Sipidan menarik segelintir pelancong, tetapi mereka yang tidak mahu menjadi sebahagian daripada kerumunan orang ramai sepatutnya cuba Pom Pom Island. Pantai Pom Pom Island sangat istimewa tanpa sebarang pelawat untuk mengganggu ketenangan jiwa anda. Resort-resort dan banglo-banglo di atas air adalah seperti yang anda jangkakan. Jangan lupa untuk menyelam di dalam air kerana tempat ini sangat bagus berbanding sepupu berdekatannya.


Pantai Cahaya Bulan

pantai kahala bulan

Pulau ini berada di lorong dan lokasi yang sukar dicapai sehingga tidak salah untuk menamakan destinasi pulau yang paling rahsia di Malaysia. Ia adalah sebahagian daripada kepulauan Kelantan di perairan luar wilayah Malaysia. Pulau ini mempunyai salah satu pantai paling indah di dunia iaitu Pantai Moonlight. Pasir pasang dan kedamaian sempurna siap untuk memberikan penangguhan yang ideal dari kerendahan dan kesibukan kehidupan kota. Terdapat banyak aktiviti yang boleh anda lakukan semasa menginap di pulau ini yang kebanyakannya berkaitan dengan sukan air. Perayaan layang-layang yang berwarna-warni dianjurkan di sini oleh penduduk tempatan dan anda boleh menjadualkan lawatan anda mengikut menikmati pengalaman yang unik dan tidak dapat dilupakan.

Kapas Island

pulau kapas island

Akhir sekali, di sini adalah sebuah pulau yang tidak didiami oleh penduduk manusia sama sekali. Ini bermakna anda tidak mempunyai bekalan elektrik asas atau komunikasi internet untuk memanfaatkan perjalanan anda. Pulau ini mempunyai pantai yang indah yang tersebar di pesisiran pantai yang luas dengan pasir putih bersinar. Terumbu karang di sekeliling pulau ini dan air yang jernih menjadikannya ecstasy visual yang sukar untuk dihapuskan dari minda yang pernah disaksikan.

Ulasan